Når jeg bliver bedre, så bliver mine medarbejdere også meget bedre
”Jeg elsker at arbejde gennem mennesker. Ikke mindst når jeg oplever, at når jeg bliver bedre som coach og leder, så bliver mine medarbejdere også meget bedre! Mine medarbejdere arbejder i selvbærende teams, og det kræver, at jeg kan coache på mange forskellige måder. Med Be Master har jeg fået utroligt mange nye værktøjer, teknikker og modeller på rygraden. Jeg er kommet på et højere niveau, hvor jeg bl.a. har lært at veksle bevidst mellem, hvornår jeg er coach, mentor eller leder. For eksempel coacher jeg naturligt i små situationer i dagligdagen, hvor fx en medarbejder beder om råd, men i virkeligheden godt selv ved, hvordan opgaven kan løses.
Styrken ved Be Master er, at læringen hele tiden relaterer til konkrete eksempler og erfaringer fra hverdagen. Forløbet over et helt år giver tid til at arbejde med de nye færdigheder, og at tingene kan bundfælde sig. Jeg organiserer alle værktøjerne i en mappe, så jeg altid kan hente et relevant værktøj eller øvelse til fx en gruppeopgave eller et teamseminar.
Lonnie er en rigtig god underviser, der skaber et fortroligt og tillidsfuld læringsmiljø, hvor der ikke er noget, der er dumt at spørge om. Hun søger hele tiden ny viden og inspiration og inviterer foredragsholdere med til Be Master. Hun skaber en ligeværdig dialog – og viser at coaching kræver træning hver dag, og at man hele tiden kan udvikle sig og blive dygtigere.”
Birthe Larsen, Kundeservicechef i Post Danmark. Tog coachuddannelsen hos MindStretch i 2006 og Be Master i 2009/2010
Stor styrke, at vi kan arbejde i dybden med vigtige emner
“Jeg meldte mig til Be Master dels for at fortsætte den personlige udvikling, som grundforløbet har givet og dels for at udvikle mig som leder. Jeg blev især tiltrukket af, at vi selv kunne påvirke uddannelsens indhold, og mit fokus er positiv psykologi, anerkendende kultur og konfliktløsning i grupper. Det er uddannelsens styrke, at jeg også kan fokusere på det, der er vigtigt for mig, og jeg har helt klart fået indfriet forventningerne.
Jeg er normalt meget resultatorienteret og skal passe på ikke at komme med alle løsningerne som leder, så personligt har jeg arbejdet med at udvikle mig mere som facilitator. Generelt har jeg været meget åben om dette udviklingsforløb over for medarbejderne – og det ser de som en styrke. De ved, at jeg prioriterer det højt, og at de kan forvente en udvikling.
Be Master gør mig til en bedre leder, fordi jeg lærer mig selv bedre at kende. Jeg er bl.a. blevet opmærksom på, hvordan det, jeg siger og gør, påvirker andre – og at det jeg ser, ikke nødvendigvis er det samme, som medarbejderne ser.
Det er vigtigt med en åben tilgang til uddannelsen. Man skal være forberedt på at dykke ned i vigtige emner, der opstår, men som, ligesom i den virkelige verden, ikke nødvendigvis er med i selve programmet. Jeg ser det som en stor styrke for uddannelsen, for i virkeligheden er det her, mange af aha-oplevelserne opstår! Lonnie giver plads til dette, hun er ikke strukturfacist. Jeg er imponeret over det rum, hun skaber for læring og erfaringsdeling”.
Susanne Hansen, HR-chef i Konkurrencestyrelsen, og leder for 3 medarbejdere. Deltog i coachuddannelsen i 2007 og følger nu Be Master, som slutter september 2010
Be Masters høje niveau og frie rammer passer perfekt til mig
”Jeg har det bedst med åbne rammer, og derfor er Be Master helt perfekt til mig. Niveauet er meget højt, det er et intuitivt forløb med konkrete værktøjer, som jeg kan gå hjem og bruge med det samme. Jeg har ikke behov for en kæmpe standardlærebog med hjemmeopgaver, men foretrækker selv at arbejde med de nye værktøjer i praksis, og så diskutere erfaringerne til næste modul – og netop sådan fungerer Be Master.Mit mål med Be Master var at fokusere på, hvordan man som leder tackler forandringer og stress hos medarbejderne. Både ledermæssigt og karrieremæssigt har Be Master både udviklet mig personligt og givet nye kompetencer, som jeg bruger dagligt i mit lederjob. Jeg har blandt andet fået en ny forståelse for forskellige mennesketyper, og nu kan jeg langt tidligere opfange stress-signaler og reaktioner på forandringer, og så har jeg fået værktøjer, der gør, at jeg tør tage fat i det allerede i opløbet.
Be Master har lært mig at reflektere og forstå de store sammenhænge – også på længere sigt. I forbindelse med fusioner og forandringer forstår jeg både, hvad det betyder for teamet både her og nu og om 7 måneder – og jeg har fået værktøjer til at arbejde med det.
De nye værktøjer falder helt naturligt, og jeg bruger dem både bevidst og ubevidst. Jeg har fx et team, som leverer super resultater, og nu inddrager jeg medarbejderne aktivt i, hvordan vi kan blive endnu bedre fremover, og det er de meget positive overfor. Til et teamseminar har jeg fx bedt medarbejderne om at gå en kort tur hver for sig og reflektere over deres egne holdninger, inden de blev sendt i gruppearbejde. Det var helt nyt for dem, men jeg fik gode tilbagemeldinger på det.
Sammenhængen mellem personlig udvikling og værktøjer, man kan gå hjem og bruge direkte i praksis, gør Be Master helt unik. Det er helt klart et uddannelsesforløb, jeg vil anbefale.”
Jan Højlund, Kundeservicechef i PostDanmark, leder for 25 medarbejdere. Tog coachuddannelsen hos MindStretch i 2006 og har gennemført Be Master i 2009/2010